Изключително важно 
			Много важно 
			Важно 
			Не е важно 
		 
		
			
				Знания: Студентите използват високо специализирани практически и теоретични знания в областта. Някои от знанията са водещи в съответната научна сфера. Тези знания формират основата за оригиналност в разработването и/или прилагането на идеи.  
			 
				Студентите показват критично осъзнаване на знанията в изучаваната специалност и връзката между различните области.  
		 
		
			1.1 Студентите могат да правят интерпретация, коментар и критичен теоретичен анализ на водещите идеи в специфични тематични области на класическата и съвременната психология на развитието през жизнения път 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.2. Студентите познават основните концепции в областта на психопатологията 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.3. Студентите познават теоретичната същност и практическите възможности на основните психоконсултативни и психотерапевтични подходи 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.4. Какви други знания трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			  
		 
		
			
				Умения: Студентите правят основана на изследвания диагноза на проблемите чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области и правят преценки с помощта на непълна или ограничена информация.  
			 
				Студентите развиват нови умения в отговор на появяващи се знания и техники.  
		 
		
			2.1. Студентите умеят да разрешават проблемни ситуации чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области и правят преценка с помощта на непълна или ограничена информация 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.2. Студентите притежават умения за психодиагностика в норма, граница и патология 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.3. Студентите притежават умения за психологическо консултиране на лица, групи и семейства 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.4. Какви други умения трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			  
		 
		
			3. Лични и професионални компетенции  
		 
		
			3.1. Самостоятелност и отговорност  
		 
		
			3.1.1. Студентите умеят самостоятелно да дефинират изследователски проблем, да формулират хипотези, да провеждат емпирични проучвания, да анализират и интерпретират емпирични резултати по собствени изследователски проекти 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.1.2. Студентите умеят да подбират адекватен набор от изследователски инструменти за решаване на конкретен изследователски проблем 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.1.3. Какви други компетенции за самостоятелност и отговорност трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			3.2. Компетенции за учене  
		 
		
			3.2.1. Студентите умеят да създават собствени методики 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.2.2. Студентите имат умения за по-нататъшно обучение 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.2.3. Какви други компетенции за учене трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			3.3. Комуникативни и социални компетенции  
		 
		
			3.3.1. Студентите притежават комуникативност, компетентност за общуване с различни аудитории 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.3.2. Студентите показват широк вътрешен мироглед, който показва солидарност с други хора 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.3.3. Какви други комуникативни и социални компетенции трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			3.4. Професионални компетенции  
		 
		
			3.4.1. Студентите имат необходимите умения за диагностика, оценка, психоконсултативна и психокорекционна работа с индивиди с нормално, затруднено или нарушено развитие на индивидуално и групово ниво 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.2. Студентите познават границите на приложимост на психологическата интервенция 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.3. Студентите умеят да формулират и осъществяват подходяща интервенционна стратегия 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.4. Студентите Студентите умеят да насочат клиента към специалисти от други области в зависимост от спецификата на конкретния случай 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.5. Какви други професионални компетенции трябва да притежават студентите?